"Allah beri kita rasa itu..
Tenung lihat fikir gunakan..
Hargai.."

Sunday, January 8, 2012

Permulaan..

Hari semakin dihitung..wajah rakan-rakan yang dirindui semakin trbayang..ujian lagi dari Mu ya Rabb..ku teruskn kehidupan biasa walaupun kdg2 keskitn itu menganggu..

Hari makin hari..trpaksa ku meminta bantuan mama..wlaupun hati ini berat..ingin menyusahkan mama lagi..namun..tiada sapa yang mampu aku kongsikannya..

Klinik..mungkin doktor itu trlesap pndg...namun..takdir..tidak ku slhkn mu wahai si baju putih..

Kuala lipis..kegembiraan yang diselang selikan dengan warna warni disebalik pandgn ilusiku..disebabkan ubt..kesakitan smkin brkurang..namun..sebaliknya..apa yang akan trjadi..tidak kuketahui lagi..

Gelak tawa rakan yang dirindui..menutup semua keperitan hidup sebelum ini..

Di pertengahan..kesakitan semakin menghantui..trpksa..ku beritahu mama lagi..maafkn anakmu ini..kerana menambahkan kerisauan mu lagi..

Di pertengahan..orang-orang yang ku anggap guru..tempat ku meminta bantuan dan belas ihsan untuk merawat penyakit ku buat seketika..tidak ku sangka..kamu memberikan memek muka yang makin menyusutkan ku..terima kasih buat kamu..

Hospital Pakar..berjumpa dgn si baju putih lagi..uji darah..semuanya..mendebarkan..

Keputusannya..melegakan hati..namun..penyebabnya..membuatkan masing2 tidak percaya..

Ujian demi ujian..semuanya sudah trsurat..aku hanya mampu terus bersujud pada-Mu dan brusaha yang terbaik...

Buat rakan-rakan yang sentiasa menyinari hidupku..terima kasih tak trhgga..ku hanya mampu mendoakan yg terbek buat hidup kalian..aminnn...

Perjuangan ku masih kuteruskan..

No comments: