"Allah beri kita rasa itu..
Tenung lihat fikir gunakan..
Hargai.."

Wednesday, May 8, 2013

Khayalan atau Realiti

Khayalan atau realiti..aku, kita, mereka..semua hidup tanpa rasa segan..tiada rasa untuk meluah..hidup semakin alpa..manusia..dan manusia..masih sama..lemas dan hanyut pabila senang..aku hanya mampu melihat..

Khayalan atau realiti..ku masih tersenyum..itu takdir..namun tiada noktah untuk itu..manusia masih sama..tiada sedar untuk itu..tiada rasa untuk merubah..lebih senang untuk melihat..menjatuhkan sesama manusia..dan aku masih melihat..

Khayalan atau realiti...hidup kadang kala tanpa nyawa..masa di saat hilang kewarasan..manusia..dan manusia..tidak lari dari hilang punca arahnya..ia datang dan pergi..lumrah kehidupan..dan aku semakin kabur untuk melihat..

Khayalan atau realiti..aku meneruskan jalan....jalan yang kuindahkan dengan senyum tawa di sekeliling..memberi itu lebih baik dari menerima..tetap kuteruskan...walaupun penglihatan itu semakin kabur dan gelap..


Malam..malam yang ku sentiasa inginkan..kerana malam itu sepi..sepi yang menenangkan jiwa..dan pada satu malam..aku buntu..buntu yang ku sendiri tidak mengerti..ku berdiri di suatu bukit..ku dapat lihat semua..semua yang ku rasakan sangat indah..sangat cantik..subhanallah..itulah kebesaran-Nya..ku sangat tenang di situ..

Mimpi itu peneman tidur..
Lamunan yang kadang kala memberi kesan..
Namun kesudahannya tiada pasti..

Masa..semakin cepat..semakin cepat ia pergi bila kita tidak sedari...berhentilah di situ...jangan dihitamkan lagi hati..kehidupan itu tiada kekal...Sedarlah..~





No comments: