"Allah beri kita rasa itu..
Tenung lihat fikir gunakan..
Hargai.."

Tuesday, July 7, 2015

.: Ramadhan Kareem 2015

Alhamdulillah..aku masih diberi kesempatan merasai nikmat bulan ramadhan tahun ini..sememangnya penantianku setiap tahun..kerana ketenangan itu jelas di bulan ini..

Namun, kuasa Dia..ujian itu tiba tatkala aku mula memandang ke langit..aku hilang dalam bayang aku sendiri..masih kamilah..tapi mujur ia di dalam bulan yang penuh barakah ini..

Semua seperti terhenti..aku mula perkuatkan apa yang ku daya..kerana aku tahu dengan usaha pasti ada jalan keluarnya..tak mengapa kalau hanya aku yang mulakan jalannya..kerna aku rasa..mungkin aku yang perlu buka langkah itu..ia bermula dari bahagian ku..

Aku cuba sedikit..dan sedikit..hari ke hari..iyaa hati perempuan..sekeras mana pun kau diluar..hati kau masih berair..bagi aku..itu caraku..jangan disalah..jangan dimarah..sebab kau kata manusia itu berbeza dan kau terima seadanya..

Satu ketika, mungkin aku dah tak mampu menahan..apa cara pun tak mampu buat aku lepaskan rasa tuu..aku hanya nak dia perbetul aku seperti biasa..dan aku terus menerpa..mencari salah tanpa sedar..yaa aku yang bersalah..memang patut aku kena..dan dalam diam aku makin nampak redha yang selama ni aku sebut tapi aku tak mampu buat pun...dimana iman kau kamilah..

Di sinilah...kau memulakan..
kau hilang..dan makin hilang...
padam.gelap.ubat...berlawan..bertahan...itulah buat kau kamilah..
saat ini..satu kesan yang aku tak dapat halang..
pedih.
.
...
terima kasih dan terima kasih.

Manusia..seperti biasa tidak dapat lari dari egonya sendiri..tanpa sedar ego itu mematikan rasa..mementingkan diri..tanpa sedar..sedarlah kamilah..

Salah?? Siapa?? tiada masa untuk itu lagi..cukup.

Semuanya pinjaman di didunia ini..ingat kamilah...
Terus beringat..
Aku berserah pada-Mu ya Allah..


No comments: