"Allah beri kita rasa itu..
Tenung lihat fikir gunakan..
Hargai.."

Thursday, June 14, 2012

.: Pilihan

Hidup ini..kita memang diberi peluang untuk membuat pilihan...jalan kiri mahupun kanan..adakalanya..kita akan menyimpang juga ke jalan kiri itu..walau sekuat mana pun kita untuk mengelaknya..

Dan hari ini..aku telah memilih jalan kiri itu..ya jalan kiri..kerana..aku buntu untuk keluar dari kesesakan itu..aku sendiri pun tak percaya..Allah tu Maha Kuasa..ya..aku dapat 'cash' hari nie..haaa~ padan muka ko ili..mujur hanya kereta je yang 'luka'..aaaa~ Allah Maha Penyayang...

Sebenarnya..aku tak ada niat pun nak buat semua tue..Aku hanya ingin menyelamatkan keadaan..membantu..tapi..aaa~ biarkanlah...

Itu membuktikan..walau jauh mana pun kita cuba mengelak..kalau dah takdir itu tertulis untuk kita..ia pasti berlaku..kita tak akan dapat lari juga...walaupun jalan kanan yang kita pilih sekali pun..

Aku masih sayang diri aku..ya..aku masih sayang diri yang sangat kerdil ini..cuba memperbetulkan keadaan yang dulunya rumit..dan kini alhamdulillah..makin kendur..dalam pada masa yang sama..aku cuba membahagiakan oleh lain..dengan tidak menyakitkan hati mereka..walaupun aku senyap..tak bermaksud aku mati atau pengecut..aku cuma tidak mahu menyerabutkan keadaan..dan pada masa yang sama...aku nak kamu sedar..diri kamu..

5 comments:

NoOne said...

i believe that our destiny is made by the choices we make..and the consequences of those choices are what we call fate.

and true.sometimes silence does make things better..but other times..it'll just make things worst..especially,the pain..

sharili said...

apa yg tertulis tak ada kaitan dgn kamu.so..berhenti dr fikir bnde yang tak ada kaitan.TQ..

NoOne said...
This comment has been removed by the author.
NoOne said...

i was just trying to help

xbrmksud ape-ape pun

Unknown said...

sabar yer sayang ~

jom g lawat belog cik gadis :)