"Allah beri kita rasa itu..
Tenung lihat fikir gunakan..
Hargai.."

Thursday, May 31, 2012

.:Hati: Hanya ingin..

Aku tidak tahu apa yang kurasakan kini..jari-jemari rasa ingin terus menekan huruf-huruf ini..hati rasa ingin terus meluah..aku hanya inginkan warna-warna terindah..aku mencari..dan terus mencari..ada juga yang datang tanpa kusedari..terima kasih untuk itu..namun..disaat aku baru ingin terbang bersama warna-warna terindah itu..aku jatuh kembali..bukan kerna diri ini tidak mampu melawan..bukan kerna diri ini tidak cuba mempertahankannya..namun..ini kerna ia kuasa yang besar..

Aku hanya ingin..ingin merasai nikmat warna-warna terindah itu..saat gembira dan senang yang lama ku hilang sejak dahulu lagi..namun disebalik sejuta titisan hangat dipipi..aku masih tersenyum..dan akan terus tersenyum walaupun ia pahit..

Bukan terlampau mengikut awan gelap itu..tapi aku tidak tahu mengapa..aku akan tenggelam dalam kepulan awan gelap itu juga diakhirnya..suratan Dia..aku hanya akur menurut..

Aku sedar..tiada usaha..tiada kilaunya..aku masih di landasan yang sama..terus cuba berdiri..membantu..memperbetulkan..semua yang berada di depanku..

Apa yang berlaku..aku hanya ingin jadikan ia sebagai kenangan..walaupun pahit..ia telah tercatat dalam diari hidupku..walaupun kenangan itu kadang kala hinggap di kala aku bersama warna-warna terindah..aku hanya mampu tersenyum buat kamu..

Kedatangan perantara kita dulu beberapa hari lalu..membuatkan ku tidak lena..bukan kerna teringat kisah kita..namun..takut ia kembali berulang..aku hanya mampu berusaha berdoa..dan tersenyum..kerna aku tidak mampu dan tidak mahu menjadikan ia rumit..dan jika kita telah ditakdirkan..ia akan ada nanti..itu saja yang aku pegang ketika ini...

Ingin ku petik kisah yang sangat rapat dalam hidupku..dia punyai teman..teman yang inginkan mahligai bahagia di penghujungnya..namun..temannya itu..terus memaksa masa untuk pengakhiran itu..

Kerana apa..?
Kerana takut ia hilang..

Hilang apa..?
Hilangnya setia.percaya.rasa.

Itu semua perlu..sangat perlu..namun jika kita percaya pada si DIA..dia akan muncul di pengakhirannya..aku hanya mampu berdoa untuk dia dan temannya itu..agar dipermudahkannya segalanya..

Rasa itu akan tetap satu dengan jiwa yang satu..kembali tersenyum.........


Warna-warna terindah 'mekar' yang dicari...

1 comment:

NoOne said...

mana-mana jalan yang seseorang itu pilih,tetap akan ada dengannya kesedihan..keperitan..

itulah kehidupan

tetapi cinta itu lain halnya.bercinta bermakna untuk mengambil risiko..memberi peluang pada diri sendiri dan orang lain untuk mencintai dan dicintai..

tidak ada yang pasti dalam suratan takdir manusia kecuali mati..jadi lupakanlah pada yang sudah lepas.dan yakinlah bahawa diri itu dilindungi oleh si Dia..

only when you choose to take the first step,will your life continue to move on..