"Allah beri kita rasa itu..
Tenung lihat fikir gunakan..
Hargai.."

Sunday, May 27, 2012

.:Kadang kala..

Penghidupan..persoalan demi persoalan..tiada ku tahu mengapa ia sering menerpa..kebiasaannya..tidak ku kesahkan semua persoalan itu..namun..buat kali ini..ape yg bermain di fikiranku..terjadi sendiri di depan mataku..

Berjumpa sebagai pasangan sehidup semati setelah begitu lama ia berlalu..?

Buat kawanku..Amalina dan Amin..selamat menjalani penghidupan baru :)
Semoga berbahagia hingga ke anak cucu :D

"Terikatnya secara halal"
Sesuatu yang sangat abstrak bagiku..
Apabila akad dilafaz..terlerailah sudah tugas dan tanggungjawab seorang bapa dan juga ibu..
Sesuatu yang baru pula menanti..

Itulah kehidupan..berulang dan berulang..tiba masanya pula si anak menjadi seperti ibu dan ayah mereka..dan buat itu semua..aku hanya mampu berusaha dan menadah tangan memohon untuk menjadi yang terbaik untuk si terbaik yang diberikan-Nya..aminn.. :)

Dan kini..yang aku kejar hanyalah..kejayaan..dan terus mengejar sejauh mana diri ini mampu mengapai..selagi semangat dan usaha itu tetap ada. :)

Kepahitan..penyesalan..itu semua hanya sebagai kenangan buat pembakar diri..tak semestinya,,orang yang pernah berada di bawah akan terus berada di bawah.. Betul bukan..?

Itu semua rezeki dari-Nya yang telah tertulis sejak azali..mungkin masa untuk mereka bergelak ketawa dahulu..dan mungkin masa untuk kita bersedih dahulu..namun itu semua..tiada yang kekal selamanya..

Diri ini akan terus berlari..mencari dan cuba sedaya mampu mengapai bintang-bintang kejayaan di langit sana..akan ku buat mereka tersenyum..dan terus tersenyum. :))

Pengharapanku~

No comments: